Kvinna se ditt eget värde! (ingen kommer göra det åt dig)

Nu har jag så mycket tankar i mitt huvud att det nästan är jobbigt på allvar.

Vad jag vill ha sagt är:

1. BYT FOKUS!

Så länge vi kvinnor ägnar ideal och skönhet uppmärksamhet kommer de också finnas där, uppsatta för oss som mål att nå. Det har egentligen inte så mycket med män att göra utan bara oss kvinnor. Vi kan inte sitta på vår kant och järma oss över sjuka ideal och känslan över att tvingas leva upp till det. Det är enbart att ta på sig offerkoftan. Det är inte männen som utgör markanden för smink och tjejtidningar. Det är kvinnor som köper detta som ser till att businessen går runt.

2. SKYDDA BARNEN!

I en viss ålder är bilder och andra intryck starkare än kloka ord. Sätt röda skyltar på idiotiska affischer med överretusherade ailenlika modeller som talar om sanningen. Inget barn ska behöva tro att det finns kvinnor som ser ut så, eller att det är viktigt att eftersträva. (jag vet, det låter extremt men tänk på det en sekund innan du skrotar förslaget)

3. DÖD ÅT STEREOTYPFEMINISTEN!

Hon existerar helt enkelt inte. Eller i alla fall i väldigt liten skala och ska inte stå som representant för oss (både män och kvinnor) som grupp.


PS. Det här är tre exempel på vad jag irriterar mig över just nu, det speglar inte på något sätt min helhetsbild av feminism.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0