Jag är inte bara feminist, jag är vegitarian också...

2010 ska bli mitt helt köttfria år. Tidigare har jag bara avstått från griskött. Man kna tycka att det är verkar jobbigt och uppoffrande men för mig är det tvärtom relativt enkla val som gör att jag sover bättre. Jag tycker om kött. En blodig biff, Whopper på BK, köttbullar med stuvade makaroner osv. MEN inte ens den godaste bit kött kan mäta sig med ett gott samvete. Jag vet vad som sker i slakerierna, hur de transporteras och att grisar (om vi tar dem som ex) uppfattar lika mycket av omvärlden som en treåringar och har känsel, alltså känner smärta. Ibland glömmer vi det eftersom de inte kan tala omdet för oss. Men de skriker av smärta när de kasteras utan bedövning eller när Mamma Scan börjar slakten innan de fått dö.

Och nej, jag köper inga skinnkläder eller skinnskor heller.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0