Glädje är gratis i alla fall!

Sitter lite chockartat och stirrar på min s.k ekonomi. Att vara student är både dyrt och fattigt, massa dyr litteratur och mycket lite bidrag. Tack godegud att min situation som nybliven student gör mig så lycklig.

Det här med lycka går ju att diskutera i all evighet. Vad är det egentligen? Jag hade ju allt jag trodde jag ville ha innan jag blev student igen men jag var inte alls glad, tvärt om, jag superledsen nästan hela tiden utan att förstå varför. Länge, länge drogs jag med ett enormt dåligt samvete över att jag inte kunde uppskatta det jag hade.  När jag såg dokumentärer om personer i stor behov av en microdel av min livsstandard bröt jag ihop. Och en dag tog det liksom stopp.

Livet ger en käftsmällar ibland. Och ibland är det precis vad man behöver.

Glad blir man också om man orkar stå emot andras förväntningar och olika normer i samhället. Normer är, by the way, till för att utmanas om man frågar mig. Ingen, absolut ingen ska kunna tala om för någon annan hur den personen ska leva sitt liv.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0