EN ljusglimt i American Apparel annonshistoria

Jag kan inte fatta att folk ger sig på HMs underklädesannonser när det AA trycker upp dessa (se nedan) i fejan på en. Jag är nog inte ensam om att få intrycket att de anspelar på mjukporr.

Och det är väl egentligen inget fel med mjukporr. Det jag inte accepterar är att de visas i på ställen där människor inte kan välja om de vill bli utsatta för det eller ej. Jag tycker inte heller om att det är 90% tjejer i deras annonser (i alla fall vad jag kan se i arkivet) som exponeras på det här viset.

Men så händer något. Det publiceras en bild som på en tjej som inte står i en utmanande pose och slickar på en klubba med fuck me-blick, utan istället med två blottade orakade armhålor. En blid utan vidare sexuell laddning i jämförelse med deras andra bilder.

Sorgligt att det bara förekom en sådan bild och att resten av annonserna är skit. Men AA har i alla fall visat att de kan göra reklam på ett annat sätt än att visa unga tjejer på ett amatörporrfilmsvis.


Jävligt trist reklam:






Annorlunda reklam:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0